Digitaliseringens glemte avdeling

Av Malin Donoso Martnes | 22 March, 2018

Digitaliseringen har gått gjennom hele bedriften og alle er nå fornøyde, men kan det være noen du har glemt?

Salgsavdelingen har fått sitt CRM-system og har full kontroll over sine potensielle kunder.

Markedsavdelingen har fått et markedsføringsverktøy som hjelper dem til å automatisere sitt løp for inngående markedsføring.

Finansavdelingen har full kontroll på alle finansielle transaksjoner og lagerstatus, her hjelper systemet til at ingenting glipper.

Ledergruppen jubler fordi de endelig har fått verktøy som viser hele kundesyklusen fra markedsavdelingen får etablert kontakten og gjort dem interessert, til salgsavdelingen tar kontakt og gjennomfører et salg, til fakturering og oppfølging av betaling og marked sin videre jobb med å beholde dem som kunder. Arbeidsdagen er blitt mye bedre, mye takket være gode digitale verktøy som systematiserer og forenkler hverdagen til ansatte.

Hva med HR og dine ansatte? Hvor er de i digitaliseringsløpet ditt? Har du tenkt på at dine ansatte er den viktigste ressursen du har? Ved å investere i et nytt HCM-verktøy (Human Capital Management) kan gjøre arbeidsdagen enklere for hele bedriften.

Hvor skal man starte? Hva bør et nytt HCM-verktøy hjelpe deg med?

Rekruttering

  • Finne nye ansatte?
  • Hjelpe deg i rekrutteringsprosessen?
  • Holde oversikt over CV’er som er kommet inn?
  • Samle tilbakemeldinger fra alle som er involverte i prosessen?

Onboarding

  • Holde kontakt med den ansatte før de starter?
  • Forberede den ansatte før hun eller han starter?
  • Gjøre den nyansatte forberedt til første dag?

Daglig drift

  • Holde oversikt over alle ansatte?
  • Vise ansattes merkedager (som når de er ansatt eller bursdag)?
  • Gi ledere og mellomledere et verktøy for å ha medarbeidersamtaler?
  • Gi ansatte mulighet til å gi tilbakemeldinger til andre ansatte når det måtte passe?
  • Ha en egen portal hvor den ansatte selv administrerer sine opplysninger?
  • Ha en egen portal hvor ledere har oversikt over sine ansatte?
  • Ha full kontroll over sertifiseringer som utløper og kurs som er tatt og må tas?
  • Oppgaver som må gjøres når det kommer en nyansatt?
  • Kunne finne hvilke kompetanser de ansatte har?
  • Kunne se alle ledige stillinger i hele bedriften?

Hva om du kunne finne et HCM-verktøy som kan gjøre dette og mye mer? Hadde ikke det vært fint? Tenk om det i tillegg kunne ha et enkelt brukergrensesnitt, være tilgjengelig på alle enheter og ligge i skyen? For en utopi det vil være om dette ikke koster 1 million å implementere og så mer til for lisenser og hosting.

Jeg mener Microsoft Dynamics 365 for Talent er verktøyet som gir deg alt dette og jeg kan vise deg hvorfor i en demonstrasjon. Ta kontakt på e-post malin.donoso.martnes@pointtaken.no eller telefon 913 15 019

Kontaktinformasjon